KĄCIK PSYCHOLOGA

Kwarantanna trwa już jakiś czas i być może jeszcze długo z nami pozostanie. Wszyscy musieliśmy się przystosować do nowej rzeczywistości. Wiele spraw załatwiamy inaczej niż dotychczas, wielu rzeczy musieliśmy się nauczyć, przeorganizować nasze działania, zmienić rytuały. Czasami, my dorośli, łapiemy się na tym, że nie wiemy jaki jest dzień tygodnia (szczególnie wtedy, kiedy pozostajemy w domu). Czasami mamy wrażenie, że dzień nam się strasznie dłuży, a czasami mamy, że zaraz po poranku następuje wieczór. Dzieci funkcjonują w tym aspekcie jeszcze jeszcze gorzej… Pojęcie czasu wiąże się z rozwojem myślenia abstrakcyjnego. Młodsze dzieci opierają swój tok myślenia na konkretach. Wynika to z niedojrzałości struktur mózgowych odpowiedzialnych za funkcje myślenia i rozumowania i jest to zjawisko całkowicie normalne. Nasze pociechy często bywają zagubione w czasie - nie wiedzą ile to jest 5 minut, ile trwa chwila i kiedy będzie „za tydzień”. Bajka, którą proponuję, pomoże dzieciom chociaż trochę uporać się z pojęciem czasu oraz aktualną sytuacją pandemii. „Dlaczego kwarantanna ma dziury w czasie” jest drugą częścią bajki „O królu Wirusie i dobrej Kwarantannie” (znajdziecie ją Państwo w zamieszczonych przeze mnie wcześniej materiałach) autorstwa Pani Doroty Bródki. Zapraszam do wspólnego czytania i zabawy.


DZIECI MŁODSZE

DZIECI STARSZE

Jak bawić się z dzieckiem, czyli integracja sensoryczna w domu.

"Zachęcam Państwa do skorzystania z dwóch propozycji w formie książeczek z kartami pracy dla dzieci oraz próbą odpowiedzi na dziecięce pytania i wyjaśnienia aktualnej sytuacji."

Emocje dziecka - poradnik na czas pandemii część 2

Emocje dziecka poradnik na czas pandemii

Bajka o koronawirusie.

Dziennik z kwarantanny.

Dlaczego kwarantanna ma dziury w czasie.

Kwarantanna dla przedszkolaka.

"Koronawirus" - książeczka dla dzieci.

Bajka o złym królu wirusie i dobrej kwarantannie.

Zapraszam uczniów klas V-VIII do zapoznania się z prezentacjami na temat motywacji.

"Nauka w czasach zarazy - uwaga".

"Nauka w czasach zarazy - pamięć".
Trzecia część z cyklu "Nauka w czasach zarazy". Tym razem, dowiedzie się jak działa mózg i jaką rolę odgrywa w procesie nauki".
"Nauka w czasach zarazy - mózg".
Drugą częścią cyklu "Nauka w czasach zarazy", tym razem o tym, jak dobrze zorganizować sobie naukę."
"Nauka w czasach zarazy - organizacja".
Pierwsza część cyklu zajęć, które zatytułowałam „Nauka w czasach zarazy, czyli jak skutecznie i bez stresu zdobywać wiedzę”. W kolejnych częściach opowiem, w jaki sposób zorganizować sobie naukę, dlaczego mózg pełni nadrzędną rolę w procesie uczenia się, jak działa pamięć, jak ćwiczyć koncentrację uwagi i czym są mnemotechniki."

"Nauka w czasach zarazy".

"Kwarantanna - nuda czy wyzwanie?".