Uchwała nr ……………..z dnia ………………….
Rady Rodziców Szkoły Podstawowej nr 6
z Oddziałami Integracyjnymi
- Jana Pawła II
w Łaziskach Górnych
w sprawie : ustalenia zasad dofinansowania działalności statutowej szkoły
Działając na podstawie art.54 Ustawy z dnia 07.09.1991r. O systemie oświaty (Dz.U. Z 2004r. Nr 256 poz. 2572 z późn. Zmianami) oraz § 13 pkt 2 i 3 Regulaminu Rady Rodziców
Prezydium Rady Rodziców ustala co następuje:
- Środki będące w dyspozycji Rady Rodziców mogą być przeznaczone na dofinansowanie działalności statutowej szkoły w następujących obszarach:
- Udział uczniów i ich opiekunów w konkursach, olimpiadach oraz zawodach sportowych;
- Pomoc materialna lub rzeczowa uczniom;
- Zakup pomocy dydaktycznych i wyposażenia dla szkoły;
- Zakup materiałów biurowych na potrzeby szkoły;
- Dofinansowanie szkolnych imprez kulturalno-rozrywkowych;
- Dofinansowanie wycieczek szkolnych;
- Dofinansowanie udziału uczniów w imprezach kulturalnych i kulturalno-oświatowych organizowanych przez szkołę lub przy jej udziale;
- Dofinansowanie kółek zainteresowań organizowanych przez szkołę.
- Szczegółowe zasady wydatkowania środków będących w dyspozycji Rady Rodziców:
- Rada Rodziców dofinansowuje wyjazdy uczniów i ich opiekunów na konkursy, olimpiady przedmiotowe i zawody sportowe pokrywając koszty ich dojazdów do i z miejscowości gdzie się odbywają, środkami komunikacji publicznej na podstawie druku delegacji i zestawienia kosztów dojazdu. Dopuszcza się również pokrycie kosztów dojazdu samochodem prywatnym według stawki 1,00zł/km.
Dofinansowanie może być przyznane jeżeli organizator lub inny podmiot nie pokrył kosztów dojazdu.
- Pomoc materialna dla uczniów może być udzielona w szczególnych wypadkach losowych np. długotrwała choroba, wypadek czy inne nagłe zdarzenie.
- Zakup pomocy dydaktycznych i wyposażenia dla szkoły następuje w porozumieniu z Dyrektorem szkoły i po uwzględnieniu potrzeb szkoły i możliwości finansowych Rady.
- Dofinansowanie zakupu materiałów biurowych na potrzeby szkoły, w szczególności papieru ksero czy tonerów następuje w porozumieniu z Dyrektorem szkoły i po uwzględnieniu potrzeb szkoły i możliwości finansowych Rady.
- Dofinansowanie organizacji szkolnych imprez kulturalno-rozrywkowych dotyczy zakupu np. materiałów dekoracyjnych, artykułów spożywczych, kwiatów.
- Dofinansowanie wycieczek szkolnych- na wniosek wychowawcy klasa otrzyma dofinansowanie w wysokości do 20% wpłat tej klasy na fundusz Rady Rodziców w danym roku szkolnym.
- Dofinansowanie udziału uczniów w imprezach kulturalnych i kulturalno-oświatowych organizowanych przez szkołę lub przy jej udziale – dotyczy udziału uczniów i ich opiekunów np. w przedstawieniach teatralnych, koncertach itp.
III. Uchwały w sprawie dofinansowania podejmuje Prezydium Rady na wniosek: Dyrektora lub pisemne wnioski nauczycieli – po pozytywnym zaopiniowaniu przez Dyrektora; a także na wniosek Rad Klasowych i Samorządu Uczniowskiego.
Wniosek powinien zawierać zestawienie poniesionych lub planowanych wydatków oraz uzasadnienie.
- Prezydium Rady Rodziców podejmuje decyzję o dofinansowaniu w zależności od wysokości pozostających w jej dyspozycji środków finansowych.
- Niniejsza Uchwała dotyczy wydatków poniesionych od dnia jej uchwalenia.
- Zmiana zasad wydatkowania środków może nastąpić poprzez zmianę tej Uchwały.